Tips

 
Jag själv har haft hur svårt som helst för att springa innan, jag tyckte det var jobbigt och tråkit. Men nu har jag börjat med några saker som har gjort det mycket roligare, tänkte dela dem med er. 
 
Musik: 

Jag vet att många av er säkert redan har det, men för er som inte har det. Prova det. Det blir inte lika jobbigt att springa, man tänker inte på hur jobbigt det är heller om man har ont. Jag själv får alltid en massa tankar i huvudet när jag lyssnar på musik så då kan jag springa där och drömma och sen helt plötsligt så har jag sprungit 2km.. 
 
Kläder: 
 
Inte jätte viktigt jälvklart men jag tycker att det blir roligare att sticka ut och springa om man har snygga kläder på sig. Man blir mer motiverad att springa för man vill så gärna ha på sig sina snygga kläder. 
 
Skor: 
 
Ett par bra löpar skor, kläderna behöver man inte lägga så jätte mycket pengar på men skorna tycker jag faktiskt att man ska lägga lite mer på. Dem gör så mycket. Jag hade min systers gamla innan, men ett par begagnde skor är inte det bästa, dem var slitna och jag fick bara ont i knäna av dem. Mina nya skor springer jag så änkelt med, det känns som om man flyger fram! 
 
Vatten:
 
Jag behöver det. Jag har inte haft det innan för jag har aldrig orkar köpa ett sånt bälte där mansätter fast små vatten flaskor och man kan u inte springa runt och bära på en stor vatten flaska? Man får så mycket mer energi, när man börjar bli trött och få lite svårt att andas när man blir torr i halsen så är det bara att ta några klunkar...hur smart? En sak man ska tänka på är att inte dricka i onödan och inte ta för mycket på samma gång, man får äklare håll då vilket leder till att man inte orkar springa mer. 
 
 

Kommentarer
Postat av: någon

har du ett spring bälte med vatten?

Svar: Inte än, men det verkar sjukt smart och jag har tänkt köpa det! Det står väll i inlägget?
Mathilda Andersson

2013-08-02 @ 17:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0